Giresun Sanat

“oflu arastası”

“oflu arastası”
Gürsel EKMEKÇİ( gursel@sanatlayasam.net )
9 kez
01 Mayıs 2022 - 0:55
PAZAR’LIK
şehrimin ana caddesinde yer alan esnafın çoğu trabzon’dan gelme..
bu, sorun mudur peki?
diğil tabi.. hepsi can ciğer dostumuzdur, uğrar alış veriş ederiz, çaylarını içeriz, ekmeğinin peşinde insanlardır onlar..
kaldı ki aynı cadde üzerinde, eski adı “oflu arastası” olan bi çarşı da mevcuttur.. (tam ayrıntılı bilmiyorum, mantıken trabzonlular 100 sene evvel de var imiş yani)
****
giresun’umuzun eskileri, yaklaşık 10 yıldır; “yaa caddede tanıdık adam kalmadı” derken kastları bu sanırım..
şehirde, yerli esnaf kalmadı..
varsa eğer, sorun budur..
giresun gelişmedi, dönüştü!!!
****
trabzonspor az önce şampiyon oldu..
kutlamak isterim, ama zorlanıyorum, çünkü hayatımı “hakkaniyet” kavramına göre yaşayan biriyim, bu sezon bu hak etmişlikten emin olamıyorum, hayırlı olsun diyip geçeyim salt..
emek en kutsal değer diğil midir?
demem şudur kardeşlerim,
şimdi, bu bizim esnaf dostlar giresun’da şampiyonluk turu atmaya kalksalar ne olacak?
****
(kadrajı büyüteyim mi? vatanımıza da mülteciler doldu malum..
uydurayım; şamspor şampiyon olsa, suriyeliler taksim’de kutlama yapsa ne olacak? kabil idman yurdu şampiyon olsa, afganlılar kızılay meydanı’na bayrak dikse ne olacak?
valla kusura bakılmaya, ben öyle 2. cumhuriyetçiler gibi, emperyalizm solcuları gibi robotlaşmış, köpekleşmiş diğilim..
yaşasın halkların kardeşliği deyip geçeyim mi? elbette yaşasın.. ama herkes kendi toprağında yaşasın.. bölücülüğe alet olmaya gelmesin kimse, benim yurduma..
vatanımı “çaktırmadan”, “ince ince”, “alttan alta” peşkeş çekecek karaktersizlikte miyim)
****
türkiye de mi dönüşsün yani?
dönüşmek, başka bişi olmak, çok mu doğrudur?
****
geçelim..
yarın 1 mayıs..
üzgünüm, bazı mahlukat ile yan yana olmamak için, 3 yıldır uzak duruyorum bu konudan..
Allah belasını versin “zılgıt” tayfasının..
ve Allah gün yüzü göstermesin, sanki atılacak başka slogan kalmamış gibi, 1 mayıs alanlarında “biji yek gulan” diyecek kadar küçülmüş ucuz insana…
(haa, diyarbakır insanı der.. anadilidir.. sana ne oluyo lan Allah’ın giresunlusu? neyin peşindesin)
****
oysa, efsane işyerim masal’ımızın açılışını 1 mayıs’a denk getirecek kadar, giresun’un pekçok işçi bayramında sahne alıp devrim türküleri söyleyecek kadar emekçi dostu bi insanım..
ama artık yokum..
şerefimi satamam..
herkes önce “adam” olacak..
ben nasıl olsa buradayım..
250 yıldır hem de..
****
sevgili kardeşlerim,
kazım koyuncu hatrına, trabzonspor’un şampiyonluğunu kutluyorum..
yaşasın 1 mayıs! can-ı gönülden kutlu olsun emeğin bayramı da..
ama nerde kürt olmadığı halde kürtçü faşist varsa, bayram denen şeyleri zehir zıkkım olsun..
cümleten sağlıklı pazar’lar dilerim..
önce Allah’a, sonra türk hekimlerine emanet olunuz..
dr gürsel ötker
giresun ünv. tıp fakültesi beyin pekmezi cerrahisi hastalıkları uzmanı
HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT
Yorum Yok

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.
GÜNLÜK HABER AKIŞI
ISPANAK MÜCVERİ
GÜNLÜK HABER AKIŞI
evet geçimsizim..
GÜNLÜK HABER AKIŞI
KARIŞIK MIHLAMA
GÜNLÜK HABER AKIŞI
UYAR’INA GELİRSE…
GÜNLÜK HABER AKIŞI
FASULYE TURŞUSU MIHLAMASI
GÜNLÜK HABER AKIŞI
TUYGUN
GÜNLÜK HABER AKIŞI
KULP
Hava durumu
-
-
-
Nem Oranı: -
Basınç: -
Rüzgar Hızı: -
Rüzgar Yönü: -
ANKET

Sitem nasıl?

Sonuçları görüntüle

Yükleniyor ... Yükleniyor ...