Giresun Sanat

”kaşınmadıkça”

”kaşınmadıkça”
Gürsel EKMEKÇİ( gursel@sanatlayasam.net )
8 kez
21 Mart 2022 - 1:30
PAZAR’LIK
keşke yan tarafımızdaki bakkal musdava dayı’nın yaşamına ait olsaydı şuncağız diyeceklerim.. ama ne var ki, bana ait.. neyleyim?
yani, tahminen yazının 1-2 yerinde ”ben” diyeceğim, peşin peşin af dilerim..
kardeşinizi konu mankeni sayınız, bazı insanlar ”kaşınmadıkça” asla ”ben” diye bişi yoktur ömrümde..
****
sekiz sene olmuştur sanırım.. bi kürt kızı, ceren’imizi, evimize konuk eyledik.. bi biçimde haberimiz oldu, unuttum şimdi ayrıntısını, üniversite öğrencisi bi kız, yanlarında kalmaya aile arıyo dendi, ”tamam bizde kalabilir” dedim.. hele ki konservatuar talebesi olduğunu duyduğumda ısrar da ettim..
sonuçta; bi odamızı ve yemek soframızı paylaştık.. üçüncü kızımız oldu ceren.. yağmur zaten çok küçüktü..
büyütecek bişey yoktu yani..
(kaldı ki hayatta merak etmem, aklıma bile gelmez, kürt mü, ingiliz mi, kızılderili mi.. sonradan sonradan duymuştum ceren’in doğum yerini ve ”noolmuş kürt olmuşsa” diye şaşırmıştım)
****
devam edeyim, sadede gelecem hemen..
bi de bu sayfaya yazdığım afganlı minik aliço’yu biliyonuz..
malesef, madden zayıf günlerime denk geldi, aslan aliço’ma fazla sahip çıkamıyorum, cebine minik harçlıklar koyabilmek dışında..
nasıl üzgünüm, yazayım mı?
****
aha yaklaştım konumuzun ”saded” gısmına..
bu sabah büyük kızım, en büyük aşkım çiğse, eğer yanlış yorumlamıyo isem, ağzımı aradı.. öyle bi arkadaşlığı mı vardır, nedir, ”kürt damadın olsa ne yaparsın baba” dedi, durup dururken..
elbette göynümden geçen; ”ne diyim gızım, tanışırız” demekti..
ama sustum.. içeri gidip geldim.. ve..
-”aklından bile geçirme” diyip kestirdim attım..
****
saded:
a) benim gibi ”inançlı” olmaya eğilimli insanları bile dinden imandan soğutan bi dindar kitle var memlekette.. istemiyorum onlarla aynı dinsel duyguları yaşamayı..
b) benim gibi ”Kemal’in askeri” olarak yaşayıp, chp saflarında dövüşmeye eğilimli insanları bile Atatürk’ün partisinden soğutan y-chp’li bi güruh var memlekette.. istemiyorum onlarla aynı sahte vatanseverliği yaşamayı..
c) benim gibi sadece ”insan sevgisi” ile dolu olarak yaşayıp, barıştan-emekten başka bişey istememeye eğilimli insanları bile kardeşlikten soğutan zavallılar var memlekette.. adlarına yetmez ama evetçi dangalaklar diyeyim özetle.. istemiyorum onlarla omuz omuza yaşamayı..
****
dostlarım,
yetmez ama evet denen kepazelik, sadece bugünkü hukuksuzluğun diğil, tek adam rejimiyle yaşadığımız herbi haltın birincil sorumlusudur..
işte, yaşamlarında evlerine bi kürt kızı almamış, önüne bi tas çorba koymamış kişiler ”adam”, ama biz ırkçıyız!!!!
işte, yaşamlarında bi mülteci çocuğa kraker almamış kişiler ”adam”, ama biz statükocuyuz!!!!
ayıptır yahu, ayıptır!
****
tıpkı yetmez ama evet derken, işin sonunu göremedikleri gibi, bizlerin yurdumuzda mülteci istemiyoruz demelerimizi de anlayamadılar.. bakamıyoruz işte o kadar insana.. sürünüyo büyük çoğunluğu türkiye’de aynen aliço gibi..
bizim de mecburen sürünmemizi boşverin..
****
hepinize sağlıklı pazarlar dilerim..
önce Allah’a, sonra türk hekimlerine emanet olunuz..
dr gürsel ötker
giresun ünv. tıp fakültesi genel cerrahi bölümü damar damar üstüne binme uzmanı
HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT
Yorum Yok

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.
Hava durumu
-
-
-
Nem Oranı: -
Basınç: -
Rüzgar Hızı: -
Rüzgar Yönü: -
ANKET

Sitem nasıl?

Sonuçları görüntüle

Yükleniyor ... Yükleniyor ...