Kuşkusuz, iyi bir hatip değilim, apayrı meziyettir o…
Nedense… Açılış konuşması diye bişey vardır, yıllardır mecbur ben konuşurum. Napayım?
Kulağıma gelir, gülümserim, kimi dostum; “Siz O’nun ne dediğine bakmayın, nasıl dediğine bakın” der, kimiyse “Ne dediğimi” önemser.
Her söze saygılıyım.
Var olsunlar.
***
3 Haziran tarihli Nazım Hikmet Gecesi’ne “bodoslama” girdim;
(Söze doğrudan başkan denen şahıs başlamamalı ama egolarımı 15 sene önce Tüyap Kitap Fuarı’nda yendim ben)
“Can Yücel… Neden hep babanı yazıyorsun sorusuna, annemi yazacak kadar şair değilim diye yanıt verir.
Yaşar Kemal… Ah keşke der, Kurtuluş Savaşı’nın ve Mustafa Kemal’in de destanını yazabileydim.
Ve Nazım Hikmet… Mektup yazar, hapisten Mustafa Kemal’e… Sana ve devrimlerine asla ihanet etmedim ama senden af dilemiyorum, der.
İşte bizler burada, Mustafa Kemal’e asla ihanet etmeyenler olarak bir aradayız. Nazım Hikmet’in solculuğuna, devrimciliğine, komünistliğine elbette saygılıyım, hepsi başımın tacıdır ama aslolan Mustafa Kemal’e ihanet etmediğidir.
Hoşgeldiniz efendim, hoşgeldiniz sevgili dostlarım”…
***
Ve sözü Can Akengin’e getirerek…
Ve sözü İzler Dergisi Şiir Kulübü’ne taşıyarak…
Ve sözü gecenin “komutanı” Süleyman Livanalioğlu abime bırakarak…
İndim sahneden.
Alkış tutan ellere minnettarım.
***
Sahnede Bilgi Yurdu Temsil Heyeti de vardı. Mustafa Kemal Algün , A Kerim Oğurlu ve Zeliha Çolak örneğin.
İzler Dergisi yazarları da vardı. Ertuğrul Yalçın örneğin.
Giresun Üniversitesi’ndeki edebiyat koldaşlarımız Şiir Giresun’da Grubu da vardı, Neslihan Bayram liderliğinde örneğin.
Giresun Üniversitesi’ndeki tiyatro paf takımımızdan gençler de vardı örneğin.
İyi çalışılmış, kusursuza yakın bir sunum izledik, hem vallahi hem billahi koltuklarım kabardı. Provalarına denk geldim bazen ama böyle bir başarı beklemiyordum.
Halen de kutlama mesajları yağıyor, çok mutlu oluyorum, çok.
Alınlarından öpüyorum ekibimizin.
***
Ve gitarıyla Tanzer Bıyık kardeşim.
Ve piyanosuyla Naimcan Harputluoğlu yeğenim.
Helal olsun.
Tanzer’in yıllar içinde aldığı mesafe, geldiği yer önemli. Yorum tekniği olağanüstü. Bakmayın “Abi şarkı söylemeyi senden öğrendim” dese de nezaketinden öyle diyo…
Naimcan ise abartmıyorum Fazıl Say ayarında bir “kerata”dır…
Ve elbette yeri Bilgi Yurdu’muz olacak bu çocuğun.
Aksini iddia edenin alnını karışlarım yahu, öyle kolay mıdır bazı mertebeler?
***
Kardeşlerim,
THM konserimizden, TSM konserimizden sonra şimdi de Şiir Kulübü’müz ile yaşadığım aidiyet duygusu beni göklerde uçuruyor şu sıralar.
Bu “gazla” Hilal Caz Kulübü’müzden “Ekim Konseri” istedim.
Tüm yol arkadaşlarımın tuttuğu altın olsun inşallah.
***
Sezonu 10 Haziran Salı gecesi Bi Nefes Cafe’de saat 19:00’da sunacağımız Plak Nostalji Gecemiz ile kapatacağız.
Gençlik başımda duman diyen herkesi bekliyorum.
En derinden aşk ile.
Gürsel Ekmekçi
CAN AKENGİN BİLGİ YURDU DERNEĞİ BŞK




TARİHİ BULANCAK İSKELESİ NİKÂHLARA ŞAHİTLİK ETTİ
BAŞKAN KÖSE, GEDİKKAYA İLKOKULU VE ORTAOKULU’NDA KARNE SEVİNCİNE ORTAK OLDU
Ali Murat Yılmaz, Giresun Kent Konseyi Genel Sekreteri Seçildi
GİRESUN BELEDİYESİ VATANDAŞLARA AŞURE İKRAMINDA BULUNDU
32. Uluslararası Dereli Kümbet Kültür ve Sanat Festivali
Pazarsuyu Mahallesi
Giresun’a İki Önemli Yatırım İçin Protokol İmzalandı
